5 Kasım 2007 Pazartesi

ANAHTARLIK

Uzun süredir bu blogumu güncellemiyordum. Sanırım yemek blogumun daha çok ziyaret edilmesi beni onu sıklıkla güncellemek için teşvik ediyor.

Anahtarlığın diğer yaptıklarınmdan farkı çatısının yumurta kabuklarından olması.

Yumurta kabuklarını yıkayıp kuruttuktan sonra kırarak dekopaj tutkalı ile çatıya yapıştırdım. Yumurtaları kırarken parçaların ortalarının fazla tümsek olmamasına dikkat etmek gerekiyor. Yoksa yapıştırırken pıt diye çatlayıp, un ufak oluyorlar. Dekopaj tutkalı ile yumurtaları yapıştırdıktan sonra kalan boşlukları da tutkalla doldurdum. kuruduktan sonra tamamını iki kat pembeye boyadım. Boyalar da kuruduktan sonra gövde kısmına dergilikte olduğu gibi boya çatlatma uyguladım. Çatlatma sıvısının üstüne, beyaz boyaya anahtarlığı boyadığım pembeden çok az katarak elde ettiğim boyayı sürdüm. Bu renkten yumurtaların üstüne de kuru fırça ile süpürür gibi sürdüm. Bu haliyle gözüme çok yavan geldiği için üstüne peçeteden kestiğim çiçekleri yapıştırdım. Son olarak vernikledim.

2 yorum:

Deniz dedi ki...

Çekirdeksizciğim, (gerçek adını kullanmamda mahsur var mı bu arada) ne güzel ahşap boyama olayına bayılıyorum. Dilediğin renklerde bir aksesuar ortaya çıkartabiliyorsun. Yumurta kabukları pek şeker olmuş :) Hiç aklıma gelmezdi :) Değişik ham objeleri aldığın yer var mı? Bizim eski evimizin altında bir toptancı vardı, bize satardı o. Koca apartmanın altı onların deposuydu. Bir hafta sonu seninle gidip bakalım dilersen :)

cekirdeksizuzum dedi ki...

çok teşekkürler denizcim
özlemi de kullanabilirsin ismimi gizlemiyorum aslında:)
ben genelde ulusta tamer ticaretten alıyorum. bi de zafer çarşısının altında bir yer var orası kursun yapıldığı yere malzeme getiriyor bazen de oradan alıyorum.
dediğin yere gidelim bence çok iyi olur

sevgiler