31 Temmuz 2007 Salı

DERGİLİK VE BIÇAKLIK

Yemek dergilerim mutfakta darmadağınık duruyorlardı. Bu dergiliği görünce hemen aldım. Bıçaklık çok önceden vardı. Şu herkesin evinde olan ahşap bıçaklıklardandı. Onu da dergiliğe uydurdum. Bence iyi bir ikili oldular.

Önce dergiliği krem rengine iki kat boyadım. Daha sonra orta ve yan kısımlarını (resimde görünmüyor) çatlattım. Bunun için Cadence boya çatlatma kullandım. Öncelikle çatlatma sıvısını sürüyorsunuz. Cadence marka çatlatma sıvısı kullanacaksanız dikkat etmeniz gereken şey çatlatma sıvısı ve boyayı farklı yönlerde sürmek. Ben sıvıyı yatay sürdüm. İki saat bekledim ve üzerine dikey olarak pembe boya sürdüm. Kalan kısımlara peçete yapıştırdım.

Bıçaklıkta çatlatma yok. Üst kısmını pembeye, kalan kısımları kreme boyadım ve peçete yapıştırdım.

Bıçaklığı su bazlı vernikle, dergiliği sprey vernikle iki kat vernikledim. Çatlatma yaptığınızda su bazlı vernik kulanmamak gerekiyor.

7 yorum:

Deniz dedi ki...

çekirdeksiz hanım, öteki blogunuzda bu marifetinizi yazdınız mı? yazmadıysanız ayıp etmişsiniz, yazdıysanız da ben görmeyerek ayıp etmişim. hasbelkader porfil görüntülenize basmasam, haberim olmayacaktı :) hem aferim, hem helal olsun... küçüksün diye aferim dedim, kabalık etmeyeyim de :) gerçi "etek" macerandan sonra senden herşey beklenir, tebrik ederim. ellerine sağlık! ayrıca da blogun hayırlı olsun!!!

Deniz dedi ki...

Tabii, bu arada kaşıklık da dergilik de çok zarif olmuş, tıpkı senin gibi :) Bu dergiliği, beyaz kağıtla kapladığımız yemek kitaplarımızı koymak için kullansak da olabilir değil mi? Zira ikisi yanyana pek güzel duruyor, ayırmayalım :)

Cocukla Cocuk dedi ki...

favorim bu, çok güzel olmuş. ayrıca elinizin çok yatkın olduğu belli hepsi birbirinden zarif duruyor.

cekirdeksizuzum dedi ki...

Teşekkür ederim Denizcim. Aşkolsun hiç kabalık olur mu. Yemek blogumun bir köşesinde var aslında ama pek dikkat çekmiyor sanırım:)
Ben de mutfakta ikisini yan yana kullanıyorum gayet iyi olur bence.
Sevgiler...

Ziyaretiniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim çocuklaçocuk.

Sevgiler...

mycitycottage dedi ki...

merhabalar tesadüfen sitenizi buldum. Bende ahşap boyama yapmaktayım yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.

pervin dedi ki...

segili çekirdeksiz üzüm boyamalar çok güzel olmuş bende boyama kursuna gidiyorum çok zevkli oldugunu herkeze söylüyorum sizinde ellerinize sağlık bende bir blog açmayı düşünüyorum elimdekiler çoğalsın yayınlıcam sevgiler..

cekirdeksizuzum dedi ki...

çok teşekkür ederim, gerçekten rahatlatıcı bir uğraş. blogunuzu sabırsızlıkla bekliyorum, açtığınızda mutlaka haberdar edin. sevgiler...